what happens when you outgrow your relationships?

In fiecare relaţie în care intrăm venim cu plusuri şi minusuri, suntem acolo să învăţăm şi să îl ajutăm pe celălalt să crească. Un fel de win win situation, în care toată lumea are de învăţat, acceptă şi primeşte asta. Ce se întâmplă însă în relaţiile în care te simţi vampirizat, eşti sunat doar când persoana de la capătul firului are nevoie de ceva sau în cele în care simţi că te-ai blocat în aceiaşi rutină cu oameni (dragi, de altfel), în care vă reflectaţi atât de tare defectele şi posturile de victimă încât mai mult vă afundaţi?

E o întrebare care îmi bântuie mintea de o lună şi ceva şi la care nu pot spune că am găsit răspunsul. Azi, un articol deschis începea aşa:  “Gladwell spune că suntem esenţa celor cinci oameni alături de care ne petrecem majoritatea timpului”. Nu l-am citit pe Gladwell deşi e a sort of guru, sau poate tocmai asta, pentru că hipsterul din mine refuză să citească ce e main stream şi preferă să fie cu un pas înainte, oricum, fraza asta m-a cam izbit în moalele capului şi a problemei la care mă gândeam. Esenţa celor 5 oameni de care ne petrecem majoritatea timpului… and then i look around…şi înţeleg de ce am rărit multe din prieteniile pe care le aveam, de ce oameni dragi, cum spuneam, îi văd odată la câteva luni. Iar cei 5 cu care mă înconjor sunt mostly de la muncă şi prietena mea, Miky. 

Deşi în ultima perioadă încerc cât mai mult să mă disociez de muncă şi rolul meu de acolo, să descopăr că există viaţă şi după job, nu pot spune că nu sunt recunoscătoare pentru această constatare. Pentru că cei cu care lucrez sunt oameni care cresc şi învaţă constant şi care dacă dau de o problemă învaţă din mers cum să treacă peste ea. Sunt chiar enervanţi când fac asta, în timp ce eu şi copilul meu interior, ne punem în fund, dăm din picioare şi spunem supăraţi “eu nu mai vreau să fac asta”. 

Ce aduc eu în schimb şi care e contribuţia mea? Partea de sensibilitate, de mediere şi de ameţeală şi copilărie interioară. Căci are şi asta farmecul şi puterea sa.

Leave a Reply

